Vi byter parkeringsplattform

Från och med 1 februari tar Securitas över ifrån parkera.se gällande din områdesparkering.

Bostadsbolaget har sedan tidigare haft ett avtal med parkeringsagenten parkera.se för delar av vår områdesparkering. Parkera.se kommer avvecklas varvid du som har avtal med parkera.se kommer att bli överflyttad till Securitas AB. För att göra övergången från parkera.se så smidig som möjligt flyttar Securitas samtliga personuppgifter till deras nya parkeringsplattform under januari månad. Du kommer därefter att få ett avtalsmail som börjar gälla ifrån när ditt gamla avtal löpt ut.

Jag har ett avtal med parkera.se – vad behöver jag göra?

För att kunna parkera som vanligt på din områdesparkering behöver du godkänna avtalet enligt beskrivna instruktioner i mejlet som du kommer att få. Observera att mailet kommer ifrån No-reply@park46.se med en länk till ditt avtal. Oavsett om du har en automatisk förnyelse på ditt parkeringstillstånd eller nyligen har tecknat ett parkeringstillstånd, kommer detta att flyttas över till Securitas när avtalet löpt ut hos parkera.se. Du som inte haft en automatisk förnyelse på ditt tillstånd hos parkera.se kommer inte att flyttas över till Securitas. Du kan enkelt ändra detta i Securitas parkeringsapp eller när du får ditt avtalsmail. Securitas parkeringsapp hittar du på Google play och i App Store. Sök på Securitas parkering. Observera att första fakturan kommer avse flera månader beroende på när ditt parkeringsavtal löper ut hos parkera.se. Securitas fakturerar nämligen månadsvis i förskott.

Saknar du mobilt bank-id eller har övriga frågor går det alltid bra att kontakta Securitas på mail: parkering@securitas.se. Du kan även ringa på telefonnummer 010-470 10 57, tisdag – torsdag mellan klockan 09:00 – 11:00.

p-skylt